Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Psihologija je suvremena društvena znanost koja se razvila kao nezaobilazna znanstvena disciplina, ne samo zbog znanstvenih teorija i spoznaja iz glavnog predmeta svog bavljenja - ljudskog ponašanja i doživljavanja, već i zbog primjene rezultata psihologijskih istraživanja u mnogim područjima ljudskog djelovanja. Zahtjevi za profilom psihologa u razvijenim društvima rastu te se očekuje da će ta struka biti među vodećima po zapošljavanju u idućim desetljećima.

Studijski program omogućuje studentima stjecanje Europske diplome psihologa (EDP) čime je stvorena pretpostavka da svaki student dobivanjem diplome u pogledu profesionalne osposobljenosti i stručnih kompetencija može računati na njezinu cjelovitu prihvaćenost unutar Europske unije. Program studija istovremeno je i originalan, jer slijedi osnovnu koncepciju Hrvatskih studija, a to je da se obrazovanju studenata pristupa interdisciplinarno. Na diplomskoj razini ovakav program omogućuje teorijsku, metodološku i praktičnu naobrazbu, osposobljavanje i trening u više područja primijenjene psihologije, a posebice kliničkom, organizacijskom i obrazovnom. Obrazovanje koje su završili, znanja, kompetencije i vještine koje su stekli a nalaze se u nastavnom planu i programu studija psihologije, pružaju diplomiranom studentu psihologije niz mogućnosti te ga čine kvalificiranim i kompetitivnim sudionikom na postojećem tržištu rada.
O studijskom programu, nastavnicima, studentima i ostalim podacima koji vas zanimaju, pročitajte i pogledajte na stranicama Odsjeka za psihologiju Fakulteta hrvatskih studija.


24/02/2025

U okviru 18. Tjedna psihologije u Hrvatskoj, izv. prof. dr. sc. Zrinka Greblo Jurakić sudjelovala je na tribini „Zaštita dobrobiti djece u sportu“

Izv. prof. dr. sc. Zrinka Greblo Jurakić 19. veljače 2025. godine sudjelovala je na tribini koja se u organizaciji Sekcije za psihologiju sporta i tjelesnog vježbanja Hrvatskog psihološkog društva i Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održala na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.
 

Voditeljica tribine bila je dr. sc. Renata Barić, redovita profesorica na Kineziološkom fakultetu i sportska psihologija s bogatim iskustvom u radu sa sportašima različitih dobnih i natjecateljskih kategorija. Uz profesoricu Greblo Jurakić, na tribini su sudjelovali Helenca Pirnat Dragičević, dipl. iur., Pravobraniteljica za djecu; prof. dr. Gordana Keresteš, razvojna psihologinja s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu; Matea Horvat, dipl. iur., povjerenica za zaštitu djece u sportu Hrvatskog olimpijskog odbora i dr. sc. Ivan Dujić, glavni tajnik u Hrvatskom školskom sportskom savezu.
 

Redovita tjelesna aktivnost nužna je za pravilan rast i razvoj djece i adolescenata, a sudjelovanje u organiziranim sportskim aktivnostima u kojima se poštuju pedagoško-psihološki principi rada u značajnoj mjeri doprinosi psihosocijalnoj dobrobiti i mentalnom zdravlju mladih. Međutim, važno je imati na umu da se pozitivni ishodi bavljenja sportom ne podrazumijevaju i ne javljaju automatizmom. Sportske aktivnosti u kojima se ističe imperativ pobjede nerijetko odstupaju od načela koja doprinose ostvarenju pozitivnih potencijala sporta. Pored navedenog, u okruženju u kojem se osobna dobrobit mladih sportaša podređuje sportskom uspjehu, češće su prisutni i različiti oblici nasilnog ponašanja koji mogu imati snažan negativan učinak na psihičko zdravlje djece i adolescenata. Temeljem rezultata istraživanja i iskustva iz prakse, sudionici tribine raspravljali su o činiteljima koji mogu negativno utjecati na mlade sportaše te o činiteljima koji doprinose pozitivnim psihosocijalnim učincima sportskih aktivnosti. U zaključku tribine istaknuta je potreba za sustavnom edukacijom trenera, sportaša, roditelja i sportskih djelatnika o učinkovitim metodama prevencije nepoželjnog ponašanja u sportu mladih, kao i o osobnoj odgovornosti svih dionika sportskih aktivnosti u oblikovanju sportskog okruženja koje omogućuje ostvarenje pozitivnih potencijala sporta.

 

Popis obavijesti