Jučer, 5. prosinca, na 10. Međunarodnoj znanstvenoj konferenciji o obrazovanju odraslih pod nazivom Perspektive razvoja obrazovanja odraslih u sljedećem desetljeću, predstavljen je rad koji istražuje ulogu samoefikasnosti u razvoju digitalne pismenosti. Konferencija, koja se održava 5. i 6. prosinca na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, organizirana je u suradnji Hrvatskog andragoškog društva, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, te fakulteta iz Zagreba, Rijeke i Splita.
U izlaganju pod naslovom Samoefikasnost kao odrednica digitalne pismenosti: slučaj polaznika programa obrazovanja odraslih u Hrvatskoj, izv. prof. dr. sc. Dario Pavić s Odsjeka za sociologiju Fakulteta hrvatskih studija i doc. dr. sc. Iva Černja Rajter iz Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar predstavili su rezultate istraživanja koje naglašava važnost vjerovanja pojedinca u vlastite sposobnosti – računalne samoefikasnosti – kao ključnog prediktora digitalnih vještina.
Istraživanje pokazuje kako je samoefikasnost jedini značajan čimbenik koji utječe na razinu digitalnih vještina, neovisno o društvenim i ekonomskim faktorima. Predstavljen je i model povratne sprege između samoefikasnosti i digitalne pismenosti koji ističe važnost motivacijskih čimbenika u razvoju digitalnih vještina.
Autori su ponudili pregled teorijskih modela koji objašnjavaju utjecaj računalne samoefikasnosti na obrasce prihvaćanja digitalnih tehnologija, uz preporuke za obrazovne programe koji bi dodatno osnažili digitalne vještine odraslih u Hrvatskoj.
Predložene su mjere za razvoj obrazovnih programa koji uzimaju u obzir motivacijske čimbenike, čime bi se povećala digitalna pismenost i smanjila digitalna podjela u društvu. Poseban naglasak stavljen je na prilagodbu programa potrebama odraslih polaznika i njihovom osnaživanju za korištenje digitalnih tehnologija.