Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

23/01/2025

Suradnja na istraživačkome projektu

Izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum suradnica je na istraživačkome projektu Rana disciplinarna pismenost na hrvatskome: obilježja udžbeničkoga diskursa (RAPID), voditeljice prof. dr. sc. Lidije Cvikić s Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Prof. dr. sc. Lidija Cvikić okupila je tim od trinaest suradnika s osam ustanova, od kojih je pet fakulteta s tri hrvatska sveučilišta i tri škole.

Istraživački projekt financira Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ IP_2024-05-2755) do 2027. godine.

Cilj je projekta odrediti obilježja hrvatskoga udžbeničkoga diskursa namijenjenoga razvoju rane disciplinarne pismenosti (1.-6. razred osnovne škole). U svrhu ostvarivanja cilja projekta prikupit će se i istražiti korpus udžbeničkoga diskursa. Korpus obuhvaća udžbenike triju predmeta (Priroda i društvo/Priroda, Matematika i Povijest) kao temelje za razvoj ostalih disciplinarnih pismenosti. S obzirom na disciplinu i dob učenika odredit će se: a) morfološka, sintaktička i leksička obilježja udžbeničkoga diskursa; b) jezične strukture kojima se u hrvatskome iskazuju koncepti, kategorije i funkcije u pojedinoj disciplini; c) načini uspostavljanja unutarnje strukture teksta te odnosa između autora i primatelja (metadiskurs).

Projekt će rezultirati novim jezikoslovnim spoznajama, a očekuje se i da će njegovi rezultati imati široku primjenu i snažan učinak na obrazovni sustav. 
 

Popis obavijesti