Izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum suradnica je na istraživačkome projektu Rana disciplinarna pismenost na hrvatskome: obilježja udžbeničkoga diskursa (RAPID), voditeljice prof. dr. sc. Lidije Cvikić s Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Prof. dr. sc. Lidija Cvikić okupila je tim od trinaest suradnika s osam ustanova, od kojih je pet fakulteta s tri hrvatska sveučilišta i tri škole.
Istraživački projekt financira Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ IP_2024-05-2755) do 2027. godine.
Cilj je projekta odrediti obilježja hrvatskoga udžbeničkoga diskursa namijenjenoga razvoju rane disciplinarne pismenosti (1.-6. razred osnovne škole). U svrhu ostvarivanja cilja projekta prikupit će se i istražiti korpus udžbeničkoga diskursa. Korpus obuhvaća udžbenike triju predmeta (Priroda i društvo/Priroda, Matematika i Povijest) kao temelje za razvoj ostalih disciplinarnih pismenosti. S obzirom na disciplinu i dob učenika odredit će se: a) morfološka, sintaktička i leksička obilježja udžbeničkoga diskursa; b) jezične strukture kojima se u hrvatskome iskazuju koncepti, kategorije i funkcije u pojedinoj disciplini; c) načini uspostavljanja unutarnje strukture teksta te odnosa između autora i primatelja (metadiskurs).
Projekt će rezultirati novim jezikoslovnim spoznajama, a očekuje se i da će njegovi rezultati imati široku primjenu i snažan učinak na obrazovni sustav.