Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

17/12/2024

Adventska terenska nastava iz kolegija Školska pedagogija i Metodika rada s učenicima s posebnim potrebama u osnovnoj školi Grigora Viteza

U okviru FHS-kolegija Školska pedagogija i Metodika rada s učenicima s posebnim potrebama (studenti PMF-Biološkog i Geografskog odsjeka), kojih je voditelj prof. dr. sc. Neven Hrvatić, realizirana je 16. prosinca 2024. godine tradicionalna adventska terenska nastava, posjetom osnovnoj školi Grigora Viteza u Zagrebu.

Osnovnu školu Grigora Viteza predstavile su ravnateljica dr. sc. Vlatka Kovač i pedagoginja Sonja Milić Jukić, mag. educ. philol. croat et. mag. paed., a polazi je 315 učenika, od toga 104 učenika s teškoćama u razvoju.

Učenici se školuju u manjim razrednim odjelima ovisno o vrsti i stupnju teškoće. Veći dio nastave izvode učitelji edukacijsko-rehabilitacijskog profila te jedan dio učitelja redovne predmetne nastave.

U popodnevnom dijelu s učenicima unutar produženog stručnog postupka provodi se učenje, rehabilitacijsko okupacijski postupci i slobodne aktivnosti. Učenicima s teškoćama glasovno govorne komunikacije i specifičnim teškoćama u razvoju podršku pružaju dva školska logopeda.

U školi se realiziraju tri vrste programa: redovni program, redovni program u posebnim odjeljenjima i posebni programi.

Studenti su za vrijeme posjete upoznali nastavu u manjim razrednim odjelima (ovisno o vrsti i stupnju teškoće), školsku knjižnicu, kao i prostor u kojem se održava produženi stručni postupak i dio praktične nastave.

Popis obavijesti